Ostud olid varasemalt juhitud vaid kõhutunde ja toodete otsa saamisega. Ehk kui tuli tootmisest signaal, et nüüd on midagi otsas siis hakati vaatama kust ja millal konkreetset artiklit saab ja püüti leida asendustooteid mis langetas oluliselt tootmise efektiivsust ja tõstis riski eksida. Otsustasin olukorda muuta ja alustada ostude prognoosmist. Selleks sai võetud vaja toodete aruanne ja kohendatud ostude tarbeks. Aruande ülesehitust ei pea parimaks aga aasta lõikes tegi oma töö kenasti ära. Arvesse võtsin siis inventuuri tulemusi (~kord kvartalis), kesmist mahakandmise kiirust (meie andmebaas), Puhvrit mida kõrghooajal klient üle tellib, eelmise aasta kadunud toodete arvu ja kliendi juures kadumise % (oli ettevõttel kogemusest teada). Eelnimetatud andmetega saime juba kenasti ostud kontrollialla. Teinekord ikka tuli ette ootamatusi aga 80% muredest oli elimineeritud.
Pilt prognoositavast andmebaasist: