Pooltooteid ladustati kõikvõimalikes kärudes mis jäid kas klientidelt üle või siis olid nii kehvas seisus, et neid kliendile saata ei kannatanud. Iseenesest tundus plaan efektiivne, kuna ei olnud vaja teha investeeringut uutesse kärudesse ja sai ju ka kuidagi hakkama. Arvestades aga tootmise väikest pinda olid nad väga mahukad kuna ei saanud panna kärusid tühjadena teineteise sisse, veeresid halvasti ja osadel olid vales suunas rattad fikseeritud asendis, olid erineva suurusega millest tulenevalt pidid alati mõtlema uue asetusskeemi kuidas sinna pooltooteid ladustada jne. Et kõiki eelnimetatud probleeme lahendada võtsime kasutusele uued ühe mõõduga standardsed “lao kärud”, mis olid efektiivselt kokkupakitavad ja hea veeremisega ja alti ühe mõõduga.
Kärude tellimiseks sai tehtud analüüs kõikde tootmises hoitavate pooltoodete kohta. Sai tellitud just nii palju, et kõik pooltooted mahuksid kärudesse ära ja saaksime pooltoodete puhul ainult uute “lao kärudega” hakkama. Kuna nad erinesid ka teistest kärudest kuju poolest siis oli neid ka alati hea lihtne eristada.
Tulemuseks oli tühjade kärude ladustmaisel ruumi kokkuhoid rohkem kui 3 korda! Mis vabastas mitmes kohas tootmises pea liikumisteed, kus alati olid käru ees ja liikumine takistatud. Kärudesse oli alati võimalik sama skeemiga tooteid paigutada, kuna kärud olid kõik ühesugused. Veeremine oli just selles suunas nagu vaja ja see tagas mugava kärude transportimise. Kõik eelnev kiirendas omakorda ka uute töötajate koolitust ja väljaõpet oluliselt, kuna ei pidanud tegema selgeks mis käru tohib võtta, mida mitte, kuhu paigutame nii ja kuhu naa. Kõik see jäi olemata. Kokkuvõttes oli tegu ühe olulisema efektiivsuse võiduga pesumaja arendustest ja saavutatud 15% efektiivsuse tõusust võib u.5% just sellele arendusele kirjutada. Samuti tegi see arendus võimalikus mitmete järgnevate projektide juurutamise. Näiteks laeva töökoht, Frotee osakonna tootepõhise ladustamise. Tulevikus saab tänu kärudele teha näiteks first in – first out metoodikaga töökohtasid ja palju muud. Arvan, et vähemalt 10% on võimalik veel tehase efektiivsust tõsta tänu standardkäru olemas olule!
Pildid kasutusse võetud lao kärust