Enne planeeritud suur investeeringut sai ostetud “katse kärud” millega plaanisin leida kõik probleemid, et neid juba vältida suure tellimuse tegemisel.
Meil oli plaan tellida 25 uut vedrukäru ja selleks, et nad oleks parimad ja me saaksime neid planeeritult kasutusele võtta sai tehtud mitmeid katsetusi
Alguses eeldasime, kärusid tellides, et nad võiks olla samas mõõdus kui meie eelmisedki kärud ja talupoja loogika ütleb, et need peaks kenasti nende mõõtudega toimima. Kui testkärud jõudsid kohale siis selgusid katsetuste käigus, et see päris nii ei ole. Vedrukäru oma vedru jõuga siiski ei lase pesul kukkuda kärusse sisse nii nagu ta seda teeb tavakärusse. Vedrukärul on vedrul vastujõud ja see piiras toodete kärusse sisse vajumist. Mitte niivõrd sellepärast, et vedrul oli liiga tugev vastujõud vaid sellepärast, et käru oli vedru jõudu arvestades liiga kitsas, sest linad mis kukkusid kärusse ei kukkunud kohe käru põhja vaid vedru kerge toega vajusid üle kärui servade ja siis juha hoidsid käru servad ise tooteid kinni. See oli oluline tagasiköök vedrukärudele ja neid ei olnud mugav kuivati operaatoril ksautada sest alati pidi käega peale suruma, et tooted käru sisse vajuks. Vea elimineerimiseks tegime kärud eritellimusena laiemaks ja saime selletulemusena pesud nüüd sama vedru vastujõuga kenasti kärusse vajuma ka ilma olulise abita.
Järgmiseks oli probleem kärude veermine, sest vedrukäru on oluliselt raskem kui kasutusesolnud teraskärud. Kärule proovisime alla erinevaid rattaid, et saavutada maksimaalselt hea veeremine meie keskkonnas. Samuti muutsime rataste asukohad otstest ja külgedelt maile sobivamaks ja viisime need nurkadesse. Samuti originaalis ei olnud kärudel keskmised rattad keerlevad, ka need asendasime 360 kraadi keerlevatega.
Kahele kärule tegime eritööna ka parema juhtimise saavutamiseks käeavad, et oleks võimalik paremini kärust kinni haarata ja sellega liigelda. Investeering aga ei andnud vau effekti ja uutele kärudele otsustasime esialgu neid mitte teha.
Vedrukärul on ka oluline eelis teraskäru ees, kuna ta ei roosteta ja ei määri riideid kui need jäävad ööseks toomisse seisma.
Plaanis on ka ära kaotada osadest töökohtadest “kõrged alused”, mida kasutati selleks, et kummardusi vältida. Vedrukäru asendab ära sellised alused ja 10m2 pinda taas tootmises juures! Lisaks saame efektiivsuse parendamaks kuna ühte lisatõstet ei pea enam tegema
Pilte vedrukärudest ja nende ümberehitusest uude mõõtu ja ratastele
ENNE:
Joonised 🙂
Pärast: