Toodete transpordi parendamisega hakkasin tegelema, kui tellimuse kogus ja tellimuste arv hakkas oluliselt tõusma. Nägin, et väikeste lihtsate liigutustega saan teha suurte tellimustega uue olukorra vähemalt sama kiireks ja veel mugavamaks kui see oli väikestega. Lisaks tahtsin saavutada olukorda, kus transportija ei peaks tulevikus olema meesterahvas, vaid sellega pidi hakkama saama mängeldes ka naisterahvas! Teatsin, et see annab mulle vähemalt 2x suurema eelise leida töötaja antud operatsioonile!
Parendustegevused: 1) Toodete transportimiseks hakkasin kasutama spetsiaalset ratastega konveierit kuhu sain panna 108kg tooteid ning need ühe korraga viia autoni. Kulutamata selleks liialt energiat. Edasi tagasi käimiste arv on isegi väiksem kui väiksema klientide arvuga. Tunnistan, et nüüd on see oluliselt kergem füüsiliselt, kui enne 2) Toodete viimine autost kliendini ja enamalt jaolt ka otse külmikusse. Tänapäeval on autost külmikuks jõudmiseni vaja läbida väga tihti ~500m, kuna poed on nii suured. Kui seda maad käia ~30kg raskus käes on selge, et seda tööd ei tee naisterahvas ja vaevalt teeb pehmem mehehakatis. Uus parendus sisaldas ennast ülikerget alumiiniumist ühesillalist käru. Seda on väga lihtne bussist välja võtta ja kitsaste poe riiulite vahel manööverdada. Käru võttis enda kanda u.90% raskusest. Katsetsejäneseks võtsin oma tütre kes tegi ühe test transpordi minu eest, et saaksin veenduda kas olen oma hüpoteesi täitnud ja eesmärgid saavutanud. Tütar vedas käruga 30kg tooteid külmikuni mängeldes. Varasemalt kui vedades väiksemat (18kg) kogust käe otsas oli mul alati selg märg jõudes külmikuni. Tõmbasin ka alati korra hinge, enne kui hakkasin tooteid välja panema. Lisaks hüpoteesile võitsin ka ohutuses, sest kitsaste poe riiulite vahel pidin alati meeletuid manöövreid tegema, et kliendid püsi jääks. Samuti oli lisavõiduks see, et ei olnud enam õhtuks nii väsinud ja tööpäev oli palju nauditavam!
Pilte parendustest ja katsetusest:
Peale mõningast katsetamist tekkisid mõtted veel juba niigi heana tundunud käru arendada. Nagu ütleb ka LEAN üks põhimõtteid, et ükski asi ei saa kunagi olla nii hea, et seda ei saa arendada. Seega ei teinud ma mitte ühte vaid hoopis kaks lisa arendust ja taas arvan, et käru on parim, kuid küll ma seda veel arendan 🙂
Käru sai tehtud veelgi kompaktsemaks, et ta võtaks veelgi vähem ruumi bussis. Tänu sellele arendusele saan nüüd ka transportida ühte külmikut vajadusel ja samas võtta käru kaasas! Vana raamiga see võimalik ei olnud…
Käruga kaupa ringi vedades ei jäänud alati kumm kõige paremale kohale ja kord panin ta kasti liiga ülesse ja kord liiga alla. Teinekord tuli seda isegi kohendada, et kumm kindlamalt hoiaks. Sealt ka idee, teha kärule konkreetsed kohad nii kahe kui ka kolme kastiga vedamiseks, et alati oleks rihm õiges kohas ja kindlalt kinni!